יהדות התורה בעד דחיית הבחירות? אולי בעצם לא

מוטי הלפרין No Comments on יהדות התורה בעד דחיית הבחירות? אולי בעצם לא

יהדות התורה בעד דחיית הבחירות המקומיות בחודש? לא בטוח. ב'המודיע' של אגודת ישראל בחרו שלא לפרסם את הודעת הסיעה בעד הדחייה, ב'יתד נאמן' של דגל התורה בחרו לפרסם באיחור של יומיים את ההודעה – וגם כאן הדגישו שהתאריך "רצוי שייקבע בהסכמה רחבה ככל שניתן"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי שיהדות התורה הודיעה על תמיכה בדחיית הבחירות לרשויות המקומיות בחודש, עיון הבוקר (רביעי) בביטאוני דגל התורה ואגודת ישראל מעלה ספקות ביחס להצהרה הזו.

כזכור, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פתח במאבק מול שר הפנים משה ארבל מש"ס, על רקע הודעת ארבל על קיום הבחירות ב-31 לינואר. זאת לאחר שהבחירות שהיו האמורות להתקיים בחודש נובמבר, נדחו בעקבות המלחמה שפרצה בשמחת תורה. 

בימים האחרונים הודיעה סיעת ש"ס על הסכמתה לדחיית הבחירות בחודש, ל-27 בפברואר וח"כ אוהד טל מהציונות הדתית החל לאסוף את חתימות חברי הכנסת להצעה לדחיית הבחירות, תוך עקיפת ועדת הפנים, שבה לא צפוי רוב לדחייה. 

בתחילת השבוע הודיעה סיעת יהדות התורה כי היא תומכת בדחיית הבחירות, אך עם זאת, בעיתון "המודיע" של אגודת ישראל ההודעה לא מופיעה הבוקר כלל ואילו ב"יתד נאמן" של דגל התורה, הידיעה מופיעה רק הבוקר (רביעי), יומיים אחרי ההודעה הרשמית מטעם הסיעה, ובנוסף הודגש כי "רצוי שייקבע בהסכמה רחבה ככל שניתן".

בתוך כך, שר הפנים, משה ארבל, השיב לפני זמן קצר במליאת הכנסת לשאילתה דחופה שהגישה חברת הכנסת מיכל מרים וולדיגר בנושא "מועד הבחירות לרשויות המקומיות": "האחריות שלי כשר הפנים היא לעשות הכול על מנת שאפשר יהיה לקיים את הבחירות בצורה הטובה ביותר. ברירת המחדל החוקית שקבעה הכנסת היא שהבחירות תתקיימנה ב-30.1.2024. כך ראוי שיהיה, חקיקה בנושא הבחירות צריכה להיות בקונצנזוס ולא ברוב דחוק בהיותה נוגעת לליבת הדמוקרטיה.

"הנושא של מועד הבחירות הוא מהרגישים ביותר. כל מועד שייבחר, לכאן או לכאן, יכול לחזק או להחליש מועמדים מסוימים. לכן ניגשתי בחרדת קודש לאירוע הזה, אני קורא לכל חברי הבית לשים בצד אינטרסים של מפלגה ולהסתכל על הדברים בצורה ממלכתית. גם חבריי וגם מועמדים מסיעת ש"ס כועסים על ההחלטה ולא אוהבים אותה, אבל אסור לנו להיגרר בנושאים הללו של קיום הבחירות לשיקול פוליטי. גורמי המקצוע שהציגו בפניי את עמדתם אמרו שאפשר וצריך לקיים את הבחירות במועדן, ב-30.1, לרבות מכתב של אלוף פיקוד העורף.

"הבית הזה החליט, ללא מתנגדים, על המועד של ה-30.1. אם הכנסת תחליט לקדם בחקיקה פרטית חוק לדחיית הבחירות – משרד הפנים יכבד את החלטת הכנסת. באותה נשימה אני אומר שהליכי חקיקה לחוק שכזה היו צריכים להתחיל כבר לפני חודש. חוסר ודאות מוביל להרבה מאוד בלבול, ואנו צריכים שלטון מקומי חזק, יציב ומתפקד".



0 תגובות